Klantreisonderzoek SIM


Wat is het SIM Klantreisonderzoek?  

Inwoners en bedrijven komen altijd naar de overheid met een doel. Er is een kindje geboren, dus komen ze aangifte doen bij de gemeente. Er staat een evenement of verbouwing op de agenda waarvoor een vergunning nodig is. Bereiken zij dan vlot hun doel?

Met het klantreisonderzoek brengen we met u de stappen in beeld die de eindgebruiker aflegt in het proces om een bepaald doel te bereiken. U krijgt meer inzicht in hoe deze route verloopt en waar knelpunten zitten in zijn customer journey. Zo kunt u de de dienstverlening naar een hoger plan tillen.

 

Het traject in vogelvlucht

Kick-off

In een halve dag maken we kennis en stippelen we de verdere acties van het project uit. Ook maken we een eerste start met in kaart brengen van KPI’s en persona.

Klantreis dag 1

Het interne proces van de gekozen dienst in kaart brengen.

Klantreis dag 2

SIM interviewt gebruikers van de gekozen dienst over hun klantreis.

Klantreis dag 3

Klantreis in beeld brengen, gebruikerservaringen delen en samenbrengen met het resultaat van dag 1.

Evaluatie en toekomst

Een dagdeel waarin we het project met elkaar evalueren.

 

Het resultaat van een klantreisonderzoek 

Interesse? Neem contact met ons op!